פרופיל עסקי של ענף
הפיצות בישראל חושף נתונים מפתיעים על אחד התחומים המצליחים בארץ. מלבד העובדה
שפיצרייה יכולה לפעול במסגרת רשת ארצית או אזורית, יש מגוון עצום של אפשרויות
לחובבי האוכל האיטלקי
שוק הפיצות בישראל
מגלגל מחזור מכירות של 600 מיליון שקל בשנה ואין פלא שכולם רוצים לקחת חלק בחגיגה.
עם זאת, רק מעטים מכירים את הפרופיל העסקי של הענף. סביר להניח שהלקוחות עצמם לא
יודעים כמה פיצריות יש באזור השרון ומה ההבדל ברווחים של פיצה בהרצליה לעומת פיצה
ברעננה, אבל בהחלט שווה להכיר את הנתונים.
אלו המאפיינים הבולטים של שוק הפיצות בארץ:
א. גיוון – המאפיין העיקרי
של ענף הפיצות הוא גיוון. לצד פיצריות שפרוסות על שטח של מאות מ"ר, יש
פיצריות שכונתיות וביתיות על שטח של כמה מטרים בודדים בלבד. גם מבחינת איכות הפיצה
ניתן לזהות הבדלים בין מקומות שונים.
ב. סוג הפעילות – פיצריות בישראל
ובעולם פועלות במסגרת רשת ארצית ואזורית, תחת שם של רשתות מחו"ל או באופן
עצמאי. סוג הפעילות משפיע על רווחי המקום ועל ההתנהלות מול הלקוחות. פיצריות עם
מעל שלושה סניפים יכולה לפעול באופן עצמאי או תחת שם בינלאומי, בעוד פיצריות
עצמאיות בוחרות מיקום גיאוגרפי לפי שיקולים של היצע וביקוש.
ג. רווח – הרווח של
פיצריות נקבע לפי עלות חומרי הגלם, שטח החנות והיקף המכירה. ההנחה היא שיש למכור
מעל 120 מגשי פיצה בערב כדי להרוויח, אך הרווח הנקי נע בכל מקרה סביב 15%. בנוסף,
יש לקחת בחשבון את המרכיבים שנוגסים ברווח וביניהם תשלום מע"מ, בצק, גבינה
ורוטב, קרטון, פחת, עמלות כרטיס אשראי, תשלום לעובדים והוצאות קבועות.
מספר הפיצריות עולה בהדרגה
העובדה שקל יחסית לפתוח
פיצריות וניתן גם להשתמש בגבינה צהובה רגילה ולא בגבינת מוצרלה הופכת את העסק הזה
לפופולארי מאוד. מספר הפיצריות בישראל עולה בהדרגה מדי שנה ולפי הערכות מדובר כיום
על מאות אלפי בתי עסק שמתמחים באוכל איטלקי כזה או אחר. כתוצאה מכך, ניתן לשער שיש
כמה מאות מקומות שמוכרים פיצה בהרצליה ומספר דומה בתל אביב ובגוש דן.
מבחינת הלקוחות,
הדבר החשוב הוא להבין שמספרן העולה של הפיצריות ברחבי הארץ לא אמור לבוא על חשבון
האיכות. כדאי לבחור פיצרייה מועדפת לפי שיקולי מקום ולהביא בחשבון את אופי השימוש
בחומרי גלם מסוימים. גבינה למשל נחשבת למרכיב יקר ולכן יש פיצריות שמנסות לחסוך
באמצעות שימוש בתחליפים. הבעיה היא שתחליפים סינתטיים פוגעים באיכות הפיצה ובערך
התזונתי שלה.
לסיכום, שווה
להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחות של עסקי פיצה בהרצליה, בתל אביב ובמקומות אחרים בארץ.
הענף צומח במהירות בגלל ביקוש גבוה ואחוזי רווח יחסית נאים. העסקים בתחום מתחדשים
כל הזמן ומחפשים פתרונות רלוונטיים עבור קהל היעד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה